Nowy produkt na rynku

    Marketingowcy mają naprawdę niełatwe zadanie. Na rynku znajduje się cała masa produktów, jest wiele zamienników, niektóre marki są bardzo mocno utrwalone w przyzwyczajeniach ludzi. Kiedy pojawia się nowy produkt na rynku część osób sięgnie po niego ze względu na to, że lubi próbować różne nowości, część sięgnie ze względu na polecenie przez kogoś innego (kogoś znajomego, nie sprzedawcę w sklepie), ale wielu ludzi nie będzie zbyt skłonnych do spróbowania czegoś nowego. Dobrze jest wejść na rynek z bardzo atrakcyjną ceną, często z bardzo niską marżą – tak, aby zachęcić potencjalnych klientów do kupienia nowego produktu. Dobrze też nawiązać współpracę z inną znaną już marką i sprzedawać swój produkt we współpracy. Ważna jest też reklama. Każdy musi usłyszeć w ten czy inny sposób o naszym produkcie, ale reklama musi przyciągać i zapadać w pamięć. Dobrze jest wymyślić jakieś chwytliwe hasło, które zapadnie w pamięci, bądź wykorzystać ciekawą melodię. Nie jest łatwo wejść na rynek, na którym jest już bardzo duża konkurencja dlatego dobrze by nasza usługa, produkt był bardzo konkurencyjny i nowoczesny. Wystarczy, że raz dobrze produkt zostanie zapamiętany przez klientów, a będą po niego wracać, a jeżeli produkt naprawdę będzie dobry i innowacyjny to opowiedzą o tym innym osobą, a marketing szeptany to jeden z najskuteczniejszych chwytów marketingowych, niestety jego dużym minusem jest to, że obejmuje niedużą grupę ludzi. Dlatego tak ważne są wszystkie działania marketingowe.